Adobe Stock

Foto

Innebörden av att driva företag

Ekonomi Som företagare idag får man inte allt levererat på silverfat. Att driva en verksamhet tryggt och framgångsrikt tar en stor andel tid, kräver mycket energi och man stöter ständigt på olika typer av problem.

annikawihlborg

Annika Wihlborg

Man kan inte alltid kan lösa allt på egen hand eller själv ha svaret på alla frågor, säger Gustaf Andersson, VD och grundare för Safec Sweden AB. Företaget har tagit hela 2 år att utveckla och tjänsterna lanserades i början av 2017.

Gustaf Andersson
Gustaf Andersson

Det finns en väldans massa olika företagstjänster att anlita när det kommer till administrativa tjänster där man som kund idag oftast tittar på priset istället för kvalitén, något som gör att de flesta företagare idag skjuter sig själva i foten menar Gustaf Andersson.

När det är dags att välja redovisningskonsult gör många misstaget att välja med pris som främsta urvalsfaktor, vilket innebär att man anlitar den redovisningskonsult som kan erbjuda det lägsta timpriset. Även om timpriset är lägre än konkurrenten så kan det ändå bli en dyr affär i slutänden. Det är nämligen vanligt att redovisningskonsulter med låga timpriser inte anger något tak för sin debitering, vilket innebär att du som kund riskerar att få en obehaglig överraskning när fakturan kommer.

Istället för olika, samla allt hos en leverantör

Det vi på Safec skapat och erbjuder främst små- och mellanstora företag här i Sverige är att samla alla de administrativa tjänster man idag behöver fast under ett och samma tak hos Safec som enda leverantör. Något som gör att ens administration blir tryggare och sparar en själv
som företagare tid i vardagen säger Gustaf Andersson.

Kom ihåg att allt alltid kan bli bättre, så se ständigt efter nya lösningar för att göra dig till en smartare och tryggare företagare.

Gustaf Andersson

Företagets administration är grundstenen i vad som får ens verksamhet att fungera och en nyckel­del till att ta verksamheten vidare exempelvis vid expansionsläge. Har man då olika leverantörer som inte uppfyller ens eget behov så bör man se på en annan lösning.

Många företag vi talar med är idag missnöjda med sina nuvarande tjänsteleverantörer och redovisningsbyråer. Då har vi kommit in och rättat till de misstag som tidigare leverantörer skapat – misstag som kunnat drabba företagen i fråga radikalt om felen inte hade åtgärdats. Det är något som man inte behöver oroa sig för om man lägger över förtroendet till Safec. Vi har ett noga utvalt team på över 40 experter som alla håller hög kvalitet säger Gustaf Andersson.

Att äga ett företag

De företagare som Safec idag träffar och pratar med säger att de startat sitt företag för att få jobba med sin kärnverksamhet som man älskar och för att få chansen att själv styra över något man skapat.

Om man ser till vad våra tjänster faktiskt gör så går man alltid hem ifrån jobbet med ett leende. Då våra tjänster kan göra att man som företagare idag sparar en stor andel tid, som är pengar, rörande allt administrativt, så hjälper vi företagare att få mer tid över till att få jobba med sin kärnverksamhet eller att få mer tid över till att spendera med sin familj. Något som många vi pratar med upplever vara extremt åtråvärt, så det är extremt trevligt om vi kan bidra med det stödet, säger Gustaf Andersson.